2020-02-18, 19:50
اگر کنسول شما بعد از روشن کردن صفحه سیاه یا خالی باشد و در تلویزیون یا مانیتور تصویری ندارد راه حل های زیر را به ترتیب بررسی کنید:
1. ابتدا راه اندازی مجدد ساده را امتحان کنید، (البته این روش ممکن است فقط برای مدل های Xbox 360 S و Xbox 360 E تاثیر داشته باشد.)
برای این منظور زمانی که کنسول روشن است دکمه پاور را برای حدود 10 ثانیه نگه دارید تا کنسول خاموش شود، سپس دوباره آن را روشن کنید.
2. در صورت امکان با اتصال کابل ساده (سه فیش) نیز امتحان کنید.
3. اطمینان حاصل کنید که کابل A/V یا HDMI به صورت صحیح و کامل به پورت کنسول و تلویزیون یا مانیتور شما وصل شده است.
اگر بر روی کابل شما سوئیچ با علامت هایی مثل "TV / HDTV" وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که در وضعیت مناسب با تلویزیون مذکور (استاندارد یا HD) قرار داشته باشد.
اگر از کابل HDMI استفاده می کنید، در صورت امکان با یک درگاه HDMI دیگر بر روی تلویزیون یا مانیتور خود نیز امتحان کنید.
اگر از یک ماژول یا واسط بین کابل و کنسول استفاده می کنید، در زمان عیب یابی از یک کابل مستقیم برای اتصال کنسول به تلویزیون استفاده کنید.
در صورت امکان با کابل دیگری نیز امتحان کنید، توصیه می شود از کابل های ارزان قیمت و غیر استاندارد استفاده نکنید.
توجه داشته باشید که در سمت تلویزیون یا مانیتور کابل تصویر را به پورت ورودی آن متصل کنید (IN) نه به پورت خروجی.
4. تنظیمات نمایشگر را ریست کنید، برای این منظور ابتدا مطمئن شوید که دیسکی در داخل درایو کنسول وجود نداشته باشد.
کنسول را خاموش کنید، کنسول را روشن کنید، با شروع کنسول، بر روی کنترلر دکمه Y و RT را فشار دهید و نگه دارید.
با این کار تنظیمات نمایشگر به تنظیمات پیش فرض بازنشانی می شود و سپس کنسول به طور خودکار مجددا ریستارت می شود.
5. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما روشن است.
اطمینان حاصل کنید که ورودی صحیح در تلویزیون شما انتخاب شده است.
اگر تلویزیون شما حالت صرفه جویی انرژی دارد، به صورت موقت آن را غیر فعال کنید.
6. اگر در مشاهده HDTV مشکل دارید، یک تنظیم وضوح (Resolution) پایین تر را امتحان کنید، برای دسترسی به این تنظیمات:
دکمه وسط کنترلر (Guide) را فشار دهید، به Settings بروید و System Settings را انتخاب کنید.
سپس Console Settings و بعد Display و بعد HDTV Settings را انتخاب کنید.
7. برای کمک به تشخیص مشکل، در صورت امکان بر روی یک تلویزیون یا مانیتور دیگر نیز امتحان کنید.
در صورتی که مشکل با موارد فوق رفع نشد احتمالا کنسول شما دارای مشکل سخت افزاری یا خرابی در پورت تصویر می باشد.
1. ابتدا راه اندازی مجدد ساده را امتحان کنید، (البته این روش ممکن است فقط برای مدل های Xbox 360 S و Xbox 360 E تاثیر داشته باشد.)
برای این منظور زمانی که کنسول روشن است دکمه پاور را برای حدود 10 ثانیه نگه دارید تا کنسول خاموش شود، سپس دوباره آن را روشن کنید.
2. در صورت امکان با اتصال کابل ساده (سه فیش) نیز امتحان کنید.
3. اطمینان حاصل کنید که کابل A/V یا HDMI به صورت صحیح و کامل به پورت کنسول و تلویزیون یا مانیتور شما وصل شده است.
اگر بر روی کابل شما سوئیچ با علامت هایی مثل "TV / HDTV" وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که در وضعیت مناسب با تلویزیون مذکور (استاندارد یا HD) قرار داشته باشد.
اگر از کابل HDMI استفاده می کنید، در صورت امکان با یک درگاه HDMI دیگر بر روی تلویزیون یا مانیتور خود نیز امتحان کنید.
اگر از یک ماژول یا واسط بین کابل و کنسول استفاده می کنید، در زمان عیب یابی از یک کابل مستقیم برای اتصال کنسول به تلویزیون استفاده کنید.
در صورت امکان با کابل دیگری نیز امتحان کنید، توصیه می شود از کابل های ارزان قیمت و غیر استاندارد استفاده نکنید.
توجه داشته باشید که در سمت تلویزیون یا مانیتور کابل تصویر را به پورت ورودی آن متصل کنید (IN) نه به پورت خروجی.
4. تنظیمات نمایشگر را ریست کنید، برای این منظور ابتدا مطمئن شوید که دیسکی در داخل درایو کنسول وجود نداشته باشد.
کنسول را خاموش کنید، کنسول را روشن کنید، با شروع کنسول، بر روی کنترلر دکمه Y و RT را فشار دهید و نگه دارید.
با این کار تنظیمات نمایشگر به تنظیمات پیش فرض بازنشانی می شود و سپس کنسول به طور خودکار مجددا ریستارت می شود.
5. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما روشن است.
اطمینان حاصل کنید که ورودی صحیح در تلویزیون شما انتخاب شده است.
اگر تلویزیون شما حالت صرفه جویی انرژی دارد، به صورت موقت آن را غیر فعال کنید.
6. اگر در مشاهده HDTV مشکل دارید، یک تنظیم وضوح (Resolution) پایین تر را امتحان کنید، برای دسترسی به این تنظیمات:
دکمه وسط کنترلر (Guide) را فشار دهید، به Settings بروید و System Settings را انتخاب کنید.
سپس Console Settings و بعد Display و بعد HDTV Settings را انتخاب کنید.
7. برای کمک به تشخیص مشکل، در صورت امکان بر روی یک تلویزیون یا مانیتور دیگر نیز امتحان کنید.
در صورتی که مشکل با موارد فوق رفع نشد احتمالا کنسول شما دارای مشکل سخت افزاری یا خرابی در پورت تصویر می باشد.
! قبل از ارسال سوال ابتدا جستجو کنید، اگر تاپیک مرتبط وجود ندارد، در بخش مناسب یک تاپیک جدید ایجاد کنید !
* به سوالات عمومی در تلگرام یا پیام خصوصی پاسخی ارسال نخواهد شد! *